http://www.atilf.fr/dmf/definition/marchandamment 
     MARCHANDAMMENT     
FEW VI-2 12b mercatus
MARCHANDAMMENT, adv.
[GD : marchandamment ; FEW VI-2, 12b : mercatus]

"En vue de faire du commerce" : ...desirans actraire touz bons et loyaulx marchans à venir frequenter marchandanment en noz païs et seignouries (Actes Jean V Bret. B., t.4, 1432, 47). ...aller marchandament en lad. ville (Actes Jean V Bret. B., t.4, 1433, 69). Que se aucuns desdicts marchands d'icelles nacions (...) qui seroient venuz en nostredict royaume marchandanment (...) iroient de vie à trespassement, nous voulons que leurs heritiers (...) puissent avoir et apprehender les biens qu'ils auroient laissez en nostredict royaume (Ordonn. rois Fr. P., t.15, 1461, 349). ...tous marchans et autres (...) pourront faire et faire faire tout fait de marchandise tant au-dedans dudit pais que dehors, en tous pais et contrée, soit par mer et par terre, et semblablement les marchans estrangiers venir et descendre en pors marchandemment en nostredict pais de Languedoc (Ordonn. rois Fr. P., t.19, 1483, 307).

 

-

"En faisant du commerce" : [Il se] transporta oultre la mer en l'ille de Caindie soubz la seignourie de Venise, en intencion de prouffiter marchandamment, ouquel yle il eust acheté et payé pluseurs diverses et riches marchandises (Arch. Nord, 1448, B 1684, f° 45, IGLF).

 

Rem. Cf. aussi Reg. Poitiers F., t.1, 1437, 236 (..ceulx qui les ameneront marchandeument d'autres païs [les blés] les pourront mener la ou bon leur semblera). Lire marchandaument ? Influence de duement (dûment) ?

 

-

[D'une denrée] Venu marchandamment. "Venu par importation (p. oppos. à une denrée locale)" : ...et s'aquictent pour leest ["sorte de mesure" (GD : lest)] de harenc 6 s. 8 d. venu par mer, et porté hors par mer partant de ce hable ["port"] 3 s. s'il est caqué, et du poisson sallé venu marchandaument par mer qui s'acquitte chacune somme ung denier (Comptab. Dieppe M., 1474-1475, 118).

V. aussi marchandément
 

DMF 2020 - MAJ 2020 Pierre Cromer


© ATILF - CNRS & Université de Lorraine 2021
La présente ressource est produite et diffusée par l’ATILF à des fins de consultation pour l’enseignement et la recherche, à l’exclusion de toute exploitation commerciale. La citation d’un extrait de la ressource au sein d’une publication scientifique est autorisée sous condition de porter la mention suivante :
DMF : Dictionnaire du Moyen Français (DMF 2020), http://www.atilf.fr/dmf, ATILF - CNRS & Université de Lorraine.